×
×

Lytteøvelse: Pusterummet (03:46)


Lytteøvelse: Pusterummet (03:46)

Denne øvelse handler om at vende din opmærksom mod dine indre oplevelser i dine følelser og din krop.

Psykolog og rådgiver i Lungeforeningen, Ingeborg Farver-Vestergaard, hjælper dig igennem øvelsen.

 

Det kan du bruge øvelsen til

Formålet er med øvelsen er at hjælpe dig med at vende din opmærksomhed mod dine indre oplevelser i dine følelser og i din krop.

Måske du er på vej ud af døren til et arrangement, du har glædet dig til, og pludselig bliver du meget forpustet og dårlig. Denne lille øvelse kan hurtigt få dig til at slappe af i kroppen, hvilket også hjælper på dit åndedræt.

Jo bedre du er til at øve dig hver dag, jo bedre virker det.

 

Vær opmærksom på

Træningen her på hjemmesiden er en hjælpende håndsrækning i hverdagen. Det er ikke et behandlingsprogram.

Oplever du, at du bliver ved med at have symptomer på angst og depression?

  • længere perioder med dårligt humør?
  • manglende lyst til at se folk?
  • hyppige panikanfald?
  • dårlig søvn?
  • manglende appetit?

Det er vigtigt, at du går til lægen og fortæller om det.

Kun på den måde kan du sikre dig, at du får den rette behandling.

Kategori: