Når I er kommet godt i gang med robotten og opstartsfase er ovre, anbefaler vi, at I indfører nogle faste robotrutiner, som skal sikre at det gode forløb fortsætter. Dette kan eksempelvis være:
- Statusmøder internt i lærerteamet.
Det er vigtigt, at I løbende i lærerteamet afholder statusmøder, hvor I internt drøfter om roller og ansvar stadig er klare eller om der er noget, der skal justeres.
- Statusmøder med elev og forældre.
Elevens behov og ønsker kan ændre sig afhængigt af udsving i sygdommen, såvel som i takt med at både elev og skole bliver trygge ved robotten og begynder at se nye potentialer. I nogle perioder kan eleven således have mere brug for at deltage i timerne via robotten, mens behovet i andre perioder vil være mindre. Derfor anbefaler vi, at I løbende er i dialog med eleven og forældrene om elevens behov, gerne med i form af fastlagte statusmøder i et tidsinterval I finder passende.
- Aftaler vedrørende robotten skrives ned.
Det er vigtigt, at både lærerteamet og familien kan få adgang til de aftaler, der er lavet vedrørende robotten. I kan evt. lægge det på den kommunikationsplatform, I bruger på jeres skole.
- Viden om robotten skrives ned og gemmes.
I tilfælde af nye medarbejder eller eleven skifter lærerteam, er det en god ide at gemme viden og erfaringer med robotten, se det let kan videreformidles.
Sidst opdateret:
Torsdag, februar 24, 2022