×
×

Fundraising Manager – Acquisition til Lungesagens udvikling

Printer-friendly version

Vil du være med til at skaffe midler til Lungeforeningens arbejde med at skabe bedre vilkår og kæmpe for de mere end 600.000 danskere, som er berørte af en lungesygdom? Kan du engagere endnu flere danskere til at bakke op om Lungesagen, som aldrig har været mere aktuel? Så er du måske vores nye kollega.

Lungeforeningen har i de seneste år gennemgået en stor udvikling. Flere og flere støtter lungesagen, og medlemstallet vokser dag for dag. I jobbet vil du skulle tage en aktiv del i at understøtte en meget ambitiøs vækstplan i et performancedrevet team. Du vil få mulighed for at bidrage til at udarbejde og implementere en skarp indsamlings- og engagementsstrategi, der skal understøtte vores rekruttering af medlemmer og samtidig styrke Lungeforeningens brand. Med stillingen tilbyder vi dig en enestående mulighed for at være en del af et team, der bl.a. udvikler og drifter en meget effektiv medlemsforretning, som stadig er i rivende udvikling.


Opgaver

  • Hovedopgaven er at sikre et højt, løbende indtræk af nye medlemmer
  • Udvikling og vedligeholdelse af web og sociale platforme med fokus på leadgenerering og medlems rekruttering, baseret på analyse af kunde og forretningsdata
  • Lede og udvikle Lungeforeningens telemarketing aktiviteter. Du vil have ansvaret for at sikre høj performance, motivation og gode samarbejdsrelationer til interne og eksterne samarbejdspartnere. Igennem bl.a. motiverende briefings, prioritering af kampagner, kvalitetssikring samt til stadighed at undersøge nye muligheder og teknologier, der sikrer Lungeforeningen den bedste ROI.
  • Samarbejde med eksterne og interne projektmagere om udvikling af indhold og kampagner
  • Udvikle og udarbejde engagerende indhold på tværs af direct marketing-kanaler såsom e-mails, SMS, SoMe-annoncering
  • Være en del af projekter internt i Lungeforeningen, der drejer sig om tiltrækning, hvervning eller fastholdelse af medlemmer og bidragydere.
  • Motivere kollegaer og samarbejdspartnere til at levere høj kvalitet og stærk performance i godt teammiljø
  • Give en hånd med, når det brænder på i resten af afdelingen
  • Holde dig opdateret på indsamlingsmarkedet og best practice eksempler på kampagner og loyalitetsskabende


Succeskriterier

  • Medlems-indtræk
  • Customer Acquisition Cost
  • Customer Life-time Value (delt med resten af organisationen)


Faglige kompetencer

  • Du kan lede og motivere salgsindsatser og fremvise stærke salgsresultater fra andre indsamlingsorganisationer eller abonnementsforretninger
  • Du er salgsinnovativ ift. fortløbende at videreudvikle budskaber, produkter og metoder
  • Du ved og forstår, hvad der giver glade medlemmer og støtter og kan derigennem skabe tryghed og grobund for mersalg
  • Du er vant til at arbejde med KPI’er og motiveres af at blive målt på din performance
  • Du har en relevant teoretisk uddannelse på minimum bachelor niveau


Personlige kompetencer

  • Vi lægger vægt på, at du er engageret og ansvarlig
  • Du arbejder selvstændigt og kan prioritere og tilrettelægge opgaver
  • Er af natur nysgerrig, taktisk og struktureret, da stillingen vil indebære afprøvning og opfølgning af metoder, kanaler og andre variable
  • Trives i en mindre og uformel organisation

 

Yderligere oplysninger
Ansøgningsfristen er 15. august 2021. Vi forventer at afholde første samtale den 20. august og anden samtale den 25. august 2021.

Som Fundraising Manager vil du referere til indsamlings- og kommunikationschef Louise Malling. Stillingen er på 37 timer pr. uge inkl. frokost.
Dine succeser skaber du i en anerkendende og professionel organisation og i samarbejde med en lang række eksterne samarbejdspartnere. Lungeforeningen er beliggende centralt på Østerbro.

Du kan læse Lungeforeningens persondatapolitik her.

Hvis du har spørgsmål til jobbet, kan du ringe til Louise Malling på tlf. 5122 2486.

Lungeforeningen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.

 

Kort om Lungesagen
Lungeområdet står over for mange store udfordringer, som er mere aktuelle end nogensinde i en tid med COVID-19. Et stort antal mennesker har en lungelidelse, både børn og voksne, men ingen diagnose. Der mangler sammenhæng i behandlingen af de over 600.000 mennesker med lungesygdomme i Danmark, og der uddeles alt for få midler til lungeforskning.

Vi er en mindre, men meget ambitiøs forening, der ønsker at skabe forandringer. I januar 2020 blev vi udvalgt som ”Best Practice”-case på Altinget. Vi ønsker at være en stærk og bæredygtig forening på lungeområdet, som kan finansiere vores fortsatte arbejde inden for forebyggelse, forskning og patientstøtte, og derfor er fundraising afgørende for, at vi kan øge vores aktivitetsniveau.

 

Vi arbejder med lungesagen som:

  • Lungeforeningen
  • Børnelungefonden
  • Danmarks Lungeforenings Fond


Lungeforeningens vision er sundere lunger livet igennem
Det nyfødte barns første selvstændige handling er at trække vejret. Og når vi en dag holder op, markerer dét livets afslutning. Derfor skal vi passe på de lunger, der sætter os i stand til at trække vejret. Vi skal forebygge, at lungerne bliver syge. Vi skal hjælpe alle dem, hvis lunger alligevel er blevet det. Og vi skal forbedre mulighederne for, at de kan blive helbredt igen.

Søg stillingen
Filer skal være mindre end 2 MB.
Tilladte filtyper: pdf
Filer skal være mindre end 2 MB.
Tilladte filtyper: jpg jpeg png pdf
CAPTCHA
Løs dette simple regnestykke. Så er vi sikre på, at du ikke er en robot, og vi undgår spam på vores hjemmeside. Tak.
10 + 5 =
Eksempel: 1+3 = 4
Sidst opdateret: 
Tirsdag, juli 6, 2021