×
×

Marketing Automation Specialist til Lungesagens udvikling

Printer-friendly version

Vil du være med til at skaffe midler til Lungeforeningens arbejde med at skabe bedre vilkår og kæmpe for de mere end 600.000 danskere, som er berørte af en lungesygdom? Kan du agere kritisk sparringpartner for en gruppe af kreative kampagne- og kommunikations kollegaer, som konstant ønsker sig hjælp til automatisering, og kan du opretholde struktur på vores medlemsdata og automatiske flows? Så er du måske vores nye kollega.

Lungeforeningen har i de seneste år gennemgået en stor udvikling. Flere og flere støtter lungesagen, og medlemstallet vokser dag for dag. I jobbet vil du skulle tage en aktiv del i at understøtte en meget ambitiøs vækstplan i et performancedrevet team.

Du vil komme til at spille en vigtig, central rolle i at vedligeholde vores systemer og data, der ligger til grund for vores hvervning, fastholdelse og løbende kommunikation med vores medlemmer. Vi har brug for en nysgerrig, struktureret og konstruktiv kollega med stor lyst og engagement til at optimere flow og processer samt etablere dashboard(s), der rapporterer på vores KPI’er.

Med stillingen tilbyder vi dig en enestående mulighed for at være en del af et team, der bl.a. udvikler og drifter en meget effektiv medlemsforretning, som stadig er i rivende udvikling

 

Opgaver

  • Det vil være dig, der skal ”sætte strøm på” og eksekvere vores kampagner.
  • Til dette skal du betjene dig af;
    • Platforme så som Mailchimp, Mailplatform o.lign.
    • Flow systemer som Serio, Hero Flow osv.
    •  CRM – vi bruger MS CRM
    • Facebook, Instagram og andre relevante SoMe-platforme
    • CMS – vi bruger pt. Drupal
  • Måske har du allerede erfaring med nogle af platformene – og resten lærer du. Udviklingen går hurtigt, så det der gælder i dag, gælder ikke nødvendigvis i morgen.
  • I kølvandet herpå, skal du etablere en mere automatisk afrapportering af KPI’er inden for eks. loyalitet, tilfredshed, fastholdelse, hvervning mm. i form af online dash boards.
  • Du vil have det daglige medansvar for, at vi udnytter vores IT-løsninger optimalt i form af høj kvalitet i data og effektivitet i processer.

DISCLAIMER: Dine direkte kolleger vil have deres fokus på indsamling og kommunikation – og er nok lidt blinde på det IT-tekniske. Du indgår i et tæt fagligt samarbejde med en erfaren kollega med fokus på CRM og Lungeforeningens eksterne IT-arkitekt og en række andre eksterne konsulenter, du kan sparre med om levedygtigheden og detaljerne i dine ideer.

 

Succeskriterier

  • At kunne trække valide data på de spørgsmål vores indsamlings- og medlemsorganisation måtte stille.
  • At levere korrekte KPI’er i online løsninger.
  • Hurtigt at kunne etablere nye kampagner; datagrundlag, konfigurere flows, e-mails, ringekampagner mv. på basis af manuskript og aftalte flow-charts.
  • At være god inspirator til design af nye kampagner.

 

Kvalifikationer
Du skal trives i en organisation, hvor mange nye ideer blomstrer op og skal afprøves. Mange ideer forkastes, mens andre forædles og udvikles. Vi forventer, du selv bidrager med udgangspunkt i de muligheder, du ser i værktøjerne. Nogle af ideerne forstår vi ikke første gang – så hvis du tror på ideen, skal du prøve igen.

Vi forventer, du er:

  • Nysgerrig, nørdet og konstruktiv på at udnytte IT-løsninger, og har måske allerede haft fingrene i praksis i løbet af din studietid.
  • Både har mod på selv at lære en masse i takt med, Lungeforeningen udvikler sig og at påvirke udviklingen med dine ideer og konstruktivt sige: ”Nej, det går ikke lige på den måde. Men vi kan i stedet gøre …”..
  • Trives i en organisation med høj dynamik og foranderlighed.
  • Kvalitetsbevidst når det gælder om at opretholde høj kvalitet i data.
  • I stand til at have fokus på fakta og altid lader tal og KPI’er tale for sig selv.

Vi forventer ikke:

  • At du ved en masse om specifikke indsamlings- og medlems-relaterede systemer. Det du ikke allerede ved, finder du ud af.
  • At du ved en masse om indsamlings- eller medlemsorganisationer. Vi skal nok lære dig alle de frække ord.

 

Din baggrund
Måske du lige er uddannet og er på udkig efter dit første job. Måske du har nogen erfaring fra anden medlems-/abonnementsorganisation og sidder i en tilsvarende stilling. Det er vigtigt, du har lyst til at spille en central rolle i et tæt, dynamisk team, der arbejder med en hastigt voksende medlemsskare.


Yderligere oplysninger
Ansøgningsfristen er 15. august 2021. Vi forventer at afholde første samtale den 23. august og anden samtale den 27. august 2021.

Som Marketing Automation Specialist vil du referere til indsamlings- og kommunikationschef Louise Malling. Stillingen er på 37 timer pr. uge inkl. frokost og tidsbegrænset frem til 1. oktober 2023.

Dine succeser skaber du i en anerkendende og professionel organisation og i samarbejde med en lang række eksterne samarbejdspartnere. Lungeforeningen er beliggende centralt på Østerbro.

Du kan læse Lungeforeningens persondatapolitik her.

Hvis du har spørgsmål til jobbet, kan du ringe til Louise Malling på tlf. 5122 2486.

Lungeforeningen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.

 

Kort om Lungesagen
Lungeområdet står over for mange store udfordringer, som er mere aktuelle end nogensinde i en tid med COVID-19. Et stort antal mennesker har en lungelidelse, både børn og voksne, men ingen diagnose. Der mangler sammenhæng i behandlingen af de over 600.000 mennesker med lungesygdomme i Danmark, og der uddeles alt for få midler til lungeforskning.

Vi er en mindre, men meget ambitiøs forening, der ønsker at skabe forandringer. I januar 2020 blev vi udvalgt som ”Best Practice”-case på Altinget. Vi ønsker at være en stærk og bæredygtig forening på lungeområdet, som kan finansiere vores fortsatte arbejde inden for forebyggelse, forskning og patientstøtte, og derfor er fundraising afgørende for, at vi kan øge vores aktivitetsniveau.

 

Vi arbejder med lungesagen som:

  • Lungeforeningen
  • Børnelungefonden
  • Danmarks Lungeforenings Fond

 

Lungeforeningens vision er sundere lunger livet igennem
Det nyfødte barns første selvstændige handling er at trække vejret. Og når vi en dag holder op, markerer dét livets afslutning. Derfor skal vi passe på de lunger, der sætter os i stand til at trække vejret. Vi skal forebygge, at lungerne bliver syge. Vi skal hjælpe alle dem, hvis lunger alligevel er blevet det. Og vi skal forbedre mulighederne for, at de kan blive helbredt igen.

ANSØG
Filer skal være mindre end 2 MB.
Tilladte filtyper: pdf
Filer skal være mindre end 2 MB.
Tilladte filtyper: jpg jpeg png pdf
CAPTCHA
Løs dette simple regnestykke. Så er vi sikre på, at du ikke er en robot, og vi undgår spam på vores hjemmeside. Tak.
9 + 9 =
Eksempel: 1+3 = 4
Sidst opdateret: 
Tirsdag, juli 6, 2021