×
×

Strategisk og kreativ SoMe- og web-ansvarlig, der vil lægge hjertet i lungerne

Advarselsmeddelelse

Tilmeldingen/bestillingen er lukket.

Hos Lungeforeningen vil vi være mere for flere  
Brænder du for sociale medier, digital kommunikation og medlemsmobilisering? Så er det måske dig, vi har brug for. Vi søger en erfaren kommunikator i en tidsbegrænset stilling på 24 måneder, der kan styrke vores tilstedeværelse på sociale medier og supplere med videreudviklingen af vores nye hjemmeside. Du får medansvar for både den strategiske retning og for den daglige produktion af kreativt og relevant indhold på vores kanaler. Alt sammen i tæt samarbejde med kompetente og engagerede kolleger.  

700.000 danskere er berørte af en lungesygdom, og vi arbejder for, at flere skal interessere sig for lungerne og have et større kendskab til lungesygdomme. I Lungeforeningen er det vores ambition at bygge bro mellem fagpersoner, lungepatienter og pårørende, for ingen lungesyge skal føle sig alene – de skal have støtte, information og værktøjer, der kan skabe mere luft i hverdagen. Vil du hjælpe os med den mission?  
 

Du får en vigtig rolle  
Lungeforeningen og Børnelungefonden er aktiv på Facebook, Twitter, Instagram og LinkedIn. Men udviklingen går stærkt. Nye medier og nye muligheder skal forstås og udnyttes, så Lungeforeningens kommunikation på sociale medier når de rigtige mennesker med de rigtige budskaber. Vi er i gang med en gennemgribende relancering af vores hjemmeside lunge.dk, og her kan du få en unik mulighed for at sætte dit præg på vores site. Med stillingen tilbyder vi dig en enestående mulighed for at være en del af et team, hvor det at skabe relevant og engagerende kommunikation til vores medlemmer er en kerneopgave. 
 
Vi søger en person, som: 

  • Kan bistå videreudviklingen af vores nye hjemmeside 
  • Er en stærk formidler der kan udvikle og producere kreativt indhold (inklusive video og grafik) og omsætte vores budskaber og indhold til SoMe på en levende måde, der kan mobilisere medlemmer og andre relevante interessenter på vores dagsordener  
  • Kan sikre sammenhæng mellem budskaber, målgrupper, indhold på tværs af mediekanaler (paid, owned og earned) gennem tæt dialog med kollegaerne i teamet og andre interessenter 
  • Har indsigt i de forskellige sociale medier og følger med i tendenser og udviklingen af nye værktøjer og redskaber til at drive profiler og sider professionelt 
  • Har en relevant uddannelse inden for kommunikation, journalistik og har erfaring fra lignende stillinger. Det er en fordel, hvis du har et sundhedsfagligt netværk  
  • Har stærke sociale kompetencer og er en udpræget holdspiller med fokus på at spille dine kollegaer stærke 

 
Hvad kan du forvente af os?  
Dine succeser skaber du i en anerkendende og professionel organisation i samarbejde med en lang række eksterne samarbejdspartnere. Vi er i konstant udvikling, og tingene går til tider stærkt, men vi har altid tid til at sparre med hinanden. Du bliver en del af et arbejdsfællesskab med sociale tiltag og højt til loftet. Løn gives efter kvalifikationer.  


Yderligere info 
Du vil arbejde fuldtid fra vores dejlige kontor på Strandboulevarden på Østerbro. Du vil referere til indsamlings- og kommunikationschef Louise Malling. Stillingen er på 37 timer pr. uge inkl. frokost og tidsbegrænset i 24 måneder. Søg stillingen her på siden, ansøgningsfristen er 15. februar 2023 kl. 10.00. Der er samtaler i uge 8. Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at ringe til kommunikationsansvarlig Charlotte Larsen på tlf. 41 61 26 29 eller indsamlings- og kommunikationschef Louise Malling på tlf. 51 22 24 86. 

Lungeforeningen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder.  

Du kan læse Lungeforeningens persondatapolitik her https://www.lunge.dk/persondatapolitik  


Kort om Lungesagen 
Et stort antal mennesker har en lungelidelse, både børn og voksne, men ingen diagnose. Der mangler sammenhæng i behandlingen af de over 700.000 mennesker med lungesygdomme i Danmark, og der uddeles alt for få midler til lungeforskning.  

Vi er en mindre, men meget ambitiøs forening, der ønsker at skabe forandringer, og er udvalgt som ”Best Practice”-case på Altinget. Vi ønsker at være en stærk og bæredygtig forening på lungeområdet, som kan finansiere vores fortsatte arbejde inden for forebyggelse, forskning og patientstøtte, og derfor er fundraising afgørende for, at vi kan øge vores aktivitetsniveau. 

Vi arbejder med lungesagen som: 

  • Lungeforeningen 
  • Børnelungefonden 
  • Danmarks Lungeforenings Fond 
Sidst opdateret: 
Tirsdag, januar 31, 2023