×
×

Vi søger en kommunikationskonsulent, der vil lægge hjertet i lungerne

Advarselsmeddelelse

Tilmeldingen er lukket.
Printer-friendly version

Hos Lungeforeningen vil vi være mere for flere
700.000 danskere er berørte af en lungesygdom, og vi arbejder for at flere skal interessere sig for lungerne og have et større kendskab til lungesygdomme. I Lungeforeningen er det vores ambition at bygge bro mellem fagpersoner, lungepatienter og pårørende, for ingen lungesyge skal føle sig alene – de skal have støtte, information og værktøjer, der kan skabe mere luft i hverdagen. Vil du hjælpe os med den mission?   
 

Du får en vigtig rolle
Vi søger en kommunikationskonsulent, der kan drive vores medlemsmagasin, Lungenyt (oplag 23.000), skrive nyhedsbreve og lave indhold til vores website og sociale medier. Med stillingen tilbyder vi dig en enestående mulighed for at være en del af et team, hvor det at skabe relevant og engagerende kommunikation til vores medlemmer er en kerneopgave. Du får ansvaret for produktionen af vores medlemsblad Lungenyt – herunder at skrive og redigere artikler. Derudover skal du være med til udvikle relevant indhold til Lungeforeningens kanaler fx website, nyhedsbrev og sociale medier.

Vi søger en person, som:

  • Kan skrive og redigere tekster, så de fremstår skarpe, engagerende og oplysende, hvad enten det er artikler, pjecer eller opslag til sociale medier.
  • Arbejder struktureret med blik for detaljen og kan planlægge, eksekvere og trives med skarpe deadlines
  • Har erfaring med redaktionelt arbejde og er skarp til at briefe journalister, grafikere og fotografer
  • Er dygtig til at samarbejde og evner at få kommunikationen ud at leve på tværs af kanaler
  • Har erfaring med at formidle sundhedsfagligt indhold på en let tilgængelig måde
  • Har en relevant uddannelse inden for kommunikation, journalistik og har erfaring fra lignende stillinger
  • Det er en fordel, hvis du har et sundhedsfagligt netværk


Hvad kan du forvente af os? 

Dine succeser skaber du i en anerkendende og professionel organisation og i samarbejde med en lang række eksterne samarbejdspartnere. Vi er i konstant udvikling, og tingene går til tider stærkt, men vi har altid tid til at sparre med hinanden. Du bliver en del af et arbejdsfællesskab med sociale tiltag og højt til loftet. Løn gives efter kvalifikationer.  

 

Yderligere info
Du vil arbejde fuldtid fra vores dejlige kontor på Strandboulevarden på Østerbro. Du vil referere til indsamlings- og kommunikationschef Louise Malling. Stillingen er på 37 timer pr. uge inkl. frokost. Du kan søge stillingen nederst her på siden. Ansøgningsfristen er 20. marts 2022. Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at ringe til Louise Malling på tlf. 5122 2486.

 

Lungeforeningen ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede til at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. 

Du kan læse Lungeforeningens persondatapolitik her https://www.lunge.dk/persondatapolitik 

 

Kort om Lungesagen
Lungeområdet står over for mange store udfordringer, som er mere aktuelle end nogensinde i en tid med COVID-19. Et stort antal mennesker har en lungelidelse, både børn og voksne, men ingen diagnose. Der mangler sammenhæng i behandlingen af de over 700.000 mennesker med lungesygdomme i Danmark, og der uddeles alt for få midler til lungeforskning.

Vi er en mindre, men meget ambitiøs forening, der ønsker at skabe forandringer, og er udvalgt som ”Best Practice”-case på Altinget. Vi ønsker at være en stærk og bæredygtig forening på lungeområdet, som kan finansiere vores fortsatte arbejde inden for forebyggelse, forskning og patientstøtte, og derfor er fundraising afgørende for, at vi kan øge vores aktivitetsniveau.

Vi arbejder med lungesagen som:

  • Lungeforeningen
  • Børnelungefonden
  • Danmarks Lungeforenings Fond
Tags: 
Sidst opdateret: 
Tirsdag, marts 1, 2022