Hold dig fysisk aktiv og stærk med disse 6 træningsøvelser | Lungeforeningen
×
×

Hold dig fysisk aktiv og stærk med disse 6 træningsøvelser

Printer-friendly version

Mail sendt den 25. marts

Kom godt i gang allerede i dag

Lungeforeningen har i samarbejde med Henrik Hansen, post.doc, ph.d, fysioterapeut, og med støtte fra Trygfonden, lavet en række film med træningsøvelser, der er særligt velegnede til dig, der er lungesyg og lige nu ikke kan møde op i dit normale træningscenter i din kommune eller i Lungeforeningens netværk.

”Jeg er fantastisk glad for, at vi kan stille træningsfilmene til rådighed, og jeg håber sådan, at du vil bruge dem. Det er meget vigtigt, at du holder dig fysisk aktiv i denne periode, så undgå at sid for længe og for ofte i sofaen. Fysisk aktivitet og træning er en vigtig del af behandlingen, når du har en lungesygdom. Laver du øvelsesprogrammet 2-3 gange om ugen, vil det helt sikkert hjælpe dig godt på vej til en nemmere dagligdag, og du vil formentlig opleve, at din vejrtrækning blive mindre besværet i løbet af få uger".

Træningsprogrammet består af:

• En introduktionsvideo på ca. 2 minutter

• 6 træningsøvelser inklusiv opvarmning, som tager ca. 1/2 time at gennemføre og findes med sværhedsgrad: Normal og Lidt hårdt

Find hele træningsprogammet her.

Øvelserne er både for dig, der ønsker at vedligeholde din træning, og for dig, der ønsker at komme i gang med at træne. Lav eventuelt øvelserne sammen med dem, du bor med, så I sammen kan få sved på panden.

 

Træning ændrede Lars og Birthinas liv

Birthina fik besked fra lægerne om, at de ikke kunne gøre mere for hende. Træning og viljestyrke ændrede hendes liv. Læs Birthinas historie.

Da Lars startede med at træne var hans mål at gå en tur i Netto ca. 300 m. fra hans hjem. I dag træner han flere gange om ugen. Læs Lars’ historie.

 

Rigtig god fornøjelse.

Venlig hilsen

Henrik Hansen, post.doc, ph.d, fysioterapeut

Anne Brandt, direktør i Lungeforeningen

Psst... Kender du nogen, der kunne have glæde af vores inspiration, så husk at sende denne mail videre videre – eller få dem til at skrive sig selv op via dette link.