Skridttæller

Skridttælleren er et lille apparat, du kan sætte i din bukselinning eller lomme, der tæller dine skridt.
Den kan købes på apoteket og i sportsforretninger og koster mellem 150 og 200 kr.
Ideen om at gå 10.000 skridt om dagen kommer fra Japan. 10.000 skridt om dagen giver mindre træthed, bedre humør og koncentrationsevne.
Sundhedsstyrelsen anbefaler, at vi går 10.000 skridt om dagen.
Skridtene tælles fra om morgenen du står op til om aftenen, du går i seng.

Er du SVÆRT LUNGESYG kan det være umuligt at gå 10.000 skridt om dagen, dit mål er naturligvis mindre. Det vigtigste er, at du går lidt hver dag.

Hvordan kommer jeg i gang:
Tæl dine skridt i løbet af 1 uge, læg dem sammen og del med 7, så får du hvor mange skridt du går i gennemsnit på en dag.
Det kan være, du går 4.000 skridt hver dag, og bestemmer dig for, at du gerne vil gå mere. Det kan være for uoverkommeligt at gå fra 4.000 til 10.000, så i stedet kan du planlægge med f.eks. 400 skridt mere hver dag den næste uge, hvis det er det, der er overskueligt for dig Det kan være du nogle dage går 500 skridt mere og andre dage 300, gennemsnittet skal være 400.

Skriv ned hvor mange skridt du har gået, så er det lettere at se fremskridt.
Har du spørgsmål eller brug for hjælp, så kontakt fysioterapeut Anne-Marie Thomsen mobil: 28 55 37 49 eller perito@fibermail.dk