×
×

Sådan kontakter vi dig

Lungeforeningen har i gangsat forskellige aktiviter for at samle penge ind til patientstøtte og forskning i lungesygdomme.

 

Er du blevet ringet op af os?

Lungeforeningen ringer med jævne mellemrum til private husstande og til vores medlemmer. Det gør vi for at bede flere om at melde sig ind i foreningen eller give et månedligt bidrag. Medlemskaber og bidrag er med til at støtte forskningen, oplysningsaktiviteter og vores generelle arbejde for sundere lunger.

Forskning i lungesygdomme skaber ny, vigtig viden og er med til at løse mange af lungesygdommenes gåder. Gennem forskning kan vi blive bedre til at forebygge, diagnosticere og behandle sygdomme. Men forskning koster mange penge og tager tid. Vi har derfor hårdt brug for bidrag, så vi kan intensivere indsatsen og lægge langsigtede planer.

Det er naturligvis helt frivilligt, om du gerne vil støtte med månedlige bidrag via Betalingsservice eller MobilePay Subscription, og Lungeforeningen er taknemmelig for alle former for bidrag.

Vi samarbejder med to eksterne telemarketingfirmaer. The Call Company, som følger de etiske retningslinjer for branchen og gennemfører alle samtaler på en høflig og respektfuld måde. Læs mere om vores samarbejdspartnere på The Call Company 

Vi ringer fra telefonnummer 82 13 87 02 eller  32 22 65 73

 

PBS - derfor beder vi dig oplyse registrerings- og kontonummer samt  cpr-nummer.

Du vil som hovedregel blive tilbudt at oprette en Betalingsservice-aftale (PBS) med det samme. På den måde får Lungeforeningen mulighed for at spare på administrationsudgifterne, og så mange penge som muligt går til arbejdet for sundere lunger.

For at oprette en Betalingsservice-aftale er det nødvendigt at oplyse registrerings- og kontonummer samt cpr-nummer. Du kan til en hver tid stoppe dit bidrag via din bank eller via Lungeforeningen, hvis du ikke længere ønsker at bidrage.

Det er normal praksis at bede om registrerings- og kontooplysninger samt cpr-nummer i telefonen for at tilmelde et støttemedlemskab til Betalingsservice – en praksis som mange humanitære organisationer i dag benytter.

Ifølge Betalingsservice kan det ikke misbruges, når man opgiver personfølsomme oplysninger i telefonen.

 

Vi følger retningslinjerne

Lungeforeningen er medlem af ISOBRO (Indsamlingsorganisationernes Brancheforening) og følger branchens indsamlingsetiske retningslinjer.

Indsamlingsetiske retningslinjer for medlemmer af ISOBRO

Kontakt

Vil du vide mere, har du spørgsmål, eller ønsker du at klage, er du velkommen til at kontakte indsamlings- og kommunikationschef, Louise Malling, på lm@lunge.dk eller tage kontakt til Lungeforeningens medlemsservice på telefon 60 37 73 13 eller medlem@lunge.dk. Åbningstiden er 10-14 på alle hverdage.