Om kampagnen "Hvem deler du spyt med?" | Lungeforeningen
×
×

Om kampagnen "Hvem deler du spyt med?"

Printer-friendly version

Hvem deler du spyt med? Sådan lyder spørgsmålet i en ny corona-kampagne, som vil have unge til at tænke over, hvordan de kan feste og være sammen mere ansvarligt. 

Bag kampagnen står Lungeforeningen og kommunikationshuset Sincera. Lungeforeningens medlemmer er i risikogruppen, og Lungeforeningen har derfor en naturlig interesse i, at corona bliver inddæmmet så meget som muligt. 

Kampagnens budskab bliver blandt andet rullet ud i en video, hvor man ser en gruppe reality deltagere feste. Men festen er et eksperiment, og forinden er en ølbong blevet smurt i en gel, der kun kan ses i UV-lys. De intetanende gæster drikker lystigt af ølbongen, ligesom de danser, råber, kysser og spiller beer pong. Da lyset bliver slukket, er gelen spredt rundt i hele lokalet og ud over deltagernes hænder og ansigter. 

Pointen er, at du aldrig ved, hvad andre har rørt ved, indtaget eller er smittet med, men når du fester og er tæt på andre, så kan det blive overført til dig. Og det gælder uanset, om det er corona eller bakterier, der ikke er blevet vasket ordentligt af efter et toiletbesøg. 

Kampagnen har gjort meget ud af at inddrage målgruppen i udviklingen af kampagnen, og der er netop lanceret en konkurrence, hvor man blandt andet kan vinde en (coronavenlig) koncert med rapperen Tessa, hvis man kan komme med det bedste forslag til, hvordan man kan være sammen på en coronasikker måde. Konkurrencen kører på Instagram: @hvemdelerduspytmed

Har du set kampagnen i gadebilledet?
Som en del af kampagnen kører flere busser i landet også rundt med budskabet ”Hvem deler du spyt med?”, ligesom man også kan møde kampagnen på info-skærme inde i busser og på plakater foran Nettoer i hele landet.  

Se filmen på Facebook

Kampagnen kan også følges på Instagram

 

Sidst opdateret: 
Onsdag, september 30, 2020